Novinky a velké změny
Červen je tu a nás čeká nejen několik zajímavých investičních příležitostí, ale také jedna výrazná změna. Těšit se můžete na oblíbenou whisky, automobil nebo třeba umění.
Mimochodem, jeden investiční úpis aktuálně stále probíhá. Máte-li rádi umění, určitě si ho nenechte ujít. Jedná se o konvolut obrazů uznávaného britského umělce Davida Shrigleyho, který byl vytvořen k příležitosti jeho výstavy v České republice. Do konce úpisu zbývá už jen necelých 10 dní, tak si pospěšte!
A teď už se pojďme podívat, co důležitého se za poslední měsíc událo a co zajímavého nás v nejbližší době čeká.
Aktuality
Webinář Portu Gallery
Pokud pozorně sledujte Portu rychlovky na Youtube, tak už možná víte, čeho se bude webinář týkat. Více detailů si ale zatím necháme pro sebe. Zapište do kalendáře datum 10. 6. od 18:00, webinář bude probíhat na Youtube kanálu Portu.
Výsledky aukce veteránů a aktualizace hodnot veteránů
Nash Healey Roadster 1952 a Porsche 911 Clubsport z roku 1989. Tyto dva klasické automobily, do kterých jste měli na Portu Gallery příležitost investovat, patřily mezi první předměty, u kterých si jejich investoři odhlasovali souhlas s umístěním do aukce.
Samotná aukce již proběhla, a ačkoliv byl o oba vozy zájem jak v průběhu aukce, tak i v následném aftersales vyjednávání, nakonec se ani jeden z vozů neprodal. Zůstávají tak i nadále v držení investorů.
- Výsledek aukce Nashe Healey Roadster 1952
- Výsledek aukce Porsche 911 Clubsport
Nově také v detailu jednotlivých automobilů na Portu Gallery najdete aktualizované grafy historických hodnot dle indexu Hagerty.
Chateau Figeac bylo zvoleno nejlepším vínem v oblasti Saint Émilion
Château Figeac 2019, Premier Grand Cru Classé B, Saint-Émilion, bylo v nedávné degustaci „en primeur“ zvoleno nejlepším vínem z celé prestižní vinařské oblasti Saint Émilion západně od Bordeaux. Zastínil i taková vína jako Cheval Blanc, Ausone, Pavie a Angélus, tedy všechna 4 špičková vínařství s hodnocením Premier Grand Crus Classé A. Vinařství Figeac tak potvrdilo svoji nespornou kvalitu a skutečně dlouho rostoucí standard. I proto jsme rádi, že právě Chateau Figeac patří do investičního portfolia mnoha z vás a pracujeme na tom, abychom vám v blízké době představili další investiční víno.
Meziarší Nitra v aukci
O víkendu proběhla již 72. aukce poštovních známek společnosti Klim Brno. Jak se dalo očekávat, většina známek byla prodána za výrazně vyšší cenu, než byla cena vyvolávací a mnoho dosažených cen bylo dokonce vysoko nad současnými cenami katalogovými. Mezi tyto známky patří i tzv. Nitranské meziarší 1 Kč, které bylo prodáno v kvalitě * (původní lep s nálepkou) za částku 550 000 Kč plus 17 % aukční prémie, tudíž 643 500 Kč. Katalogová cena je přitom pouhých 300 000 Kč (Pofis 2012). Je přitom všeobecně známo, že známky s nálepkou dosahují při prodeji výrazně nižších cen, pokud se na trhu nachází stejná známka s původním lepem bez nálepky. Právě takovéto Nitranské meziarší se nachází v investičním portfoliu Portu Gallery. Výše dosažená aukční cena jen potvrzuje, že by Nitranské meziarší v našem portfoliu mělo nabídnout zajímavé budoucí zhodnocení.
Z našeho blogu
Volvo: Švédská ocel s italským stylem
Volva jsou tradičně vnímána zejména jako bezpečné vozy pro rodinné využití. Ostatně na bezpečnosti svou image stavějí již dlouhá desetiletí. Věděli jste například, že Volvo už 50 let společně se švédskou policií důkladně analyzuje každou dopravní nehodu, které se vůz Volvo zúčastní?
Co nás čeká v červnu na Portu Gallery
V červnu nás na Portu Gallery čeká jedna velká změna. O té vás budeme informovat, mimo jiné, i na webináři 10. 6. od 18:00.
Během měsíce června nás také čekají celkem 3 investiční úpisy. Hned ve čtvrtek 3. 6. od 18:00 to bude veterán z roku 1971 Morris Mini Cooper S. Následovat bude 17. 6. kolekce umění a na konci června, konkrétně 24. 6., se můžete těšit na sudy s whisky.
1971 Morris Mini Cooper S
Začátek úpisu: 3. 6. 2021 v 10:00
Cílová částka: 1 190 000 Kč
Mini je skutečná legenda, která vznikala v celé řadě různých verzí. Pokud bychom měli zmínit skutečnou raritu mezi legendárními Mini, je to právě vůz, na který se díváte. Originální Cooper S je dlouhodobě cenným vozem, který vyniká nejen silným motorem 1,3 litru, ale i drobnými krásnými detaily. Původní Cooper S byl natolik úspěšným základem pro závodní vůz, že byl během let mnohokrát kopírován. I proto dnes jezdí po celém světě mnohem více falešných Cooperů S, než jich ve skutečnosti bylo.
Také z toho důvodu je původní Cooper S, navíc s doloženým původem, dlouhodobě velmi dobrým držitelem hodnoty. Design Aleca Issigonise je natolik nadčasový, že ve výrobě vydržel dlouhé čtyři dekády, a dokonce i novodobé Mini na něj stále odkazuje a bere si z něj inspiraci.
Mini je na pohled opravdu malé – ostatně stojí na 10palcových ráfcích kol. Pokud jste si někdy mysleli, že máte obratné auto, zkuste se po městě projet v Mini. Pojem agilita dostane úplně nový rozměr. Mini má vpředu uložený řadový čtyřválec. Ten je umístěn napříč, vedle něj je převodovka. Celek pohání přední kola. Motor má objem 1275 cm3 a je vybaven dvěma karburátory SU, které se starají o typicky brumlavě ostrý zvuk. Jednotka OHV dosahuje výkonu 77 koní a 108 Nm točivého momentu, což v kombinaci s hmotností kolem 600 kg předpovídá dynamické vlastnosti. Z dnešního pohledu nevypadá zrychlení z nuly na stovku za 10,6 s nijak oslnivě, ovšem věřte nám, že v malém Mini je to zážitek zcela originální.
Mini nabízel ostřejší označení Cooper v různých verzích původně s litrovým motorem a následně se silnější jednotkou 1,3 litru, což je i případ našeho vozu. Cooper S 1275 byl prodáván v průběhu 60. let: Mk I v letech 1964 až 1971, Mk II v letech 1967 až 1970 a Mk III v letech 1970 až 1971. Právě z posledního roku výroby pochází i námi představovaný exemplář, vyrobený v žádané červené barvě s bílou střechou a černým interiérem.
O vozy Mini je obecně velký zájem a verze Cooper S patří mezi ty nejžádanější. Problémem je nicméně fakt, že mnoho konkrétních vozů se jako Cooper S pouze tváří (přestavba totiž není tak složitá), najít tedy skutečně originální exemplář s jasnou historií je poměrně oříšek.
Jeho unikátnost spočívá nejen v malém počtu vyrobených kusů (1572 aut) a slušném nájezdu kilometrů, ale i známé historii a velmi dobrému stavu, a to zejména po mechanické stránce.