Přinášíme vám shrnutí těch nejzajímavějších novinek ze světa FinTechu z uplynulého týdne. 👇
Irská centrální banka svým zaměstnancům zakázala používat chatbota ChatGPT
Co se stalo:
Irská centrální banka se zařadila mezi finanční instituce, které svým zaměstnancům zakázaly používat chatbota ChatGPT využívajícího umělou inteligenci (AI). Mluvčí centrální banky řekl, že centrální banka „zavedla vhodná a relevantní technická a organizační opatření k zajištění trvalé ochrany organizace“.
Co to znamená:
Služba ChatGPT v odvětví finančních služeb naráží na obavy ohledně autorských práv.
Minulý měsíc banka JP Morgan oznámila, že zaměstnancům zakázala používat tento nástroj pro interní komunikaci. Následovala řada firem z Wall Street včetně Goldman Sachs, Citigroup, Wells Fargo, Bank of America a Deutsche Bank.
Omezení zavedená bankami navazují na vysoké pokuty uložené za neoprávněné používání sociálních sítí v komunikaci zaměstnanců bank. V USA udělila Komise pro cenné papíry a burzy několika firmám z Wall Street pokuty ve výši více než 1 miliardy dolarů a rovněž požádala řadu hedgeových fondů, aby monitorovaly zařízení svých zaměstnanců a hledaly důkazy o používání aplikací typu WhatsApp k provádění transakcí a k obchodní činnosti.
Další FinTech zprávy
Banka ANZ vyzkouší offline platby pomocí CBDC. Cílem pilotního projektu je ukázat, že pomocí technologie blockchain a čipových karet s podporou NFC by digitální peníze centrálních bank (CBDC) mohly uživatelům umožnit provádět okamžité platby na bázi peer-to-peer, a to i v offline prostředí, které není napojeno na stávající bankovní infrastrukturu.
V Brazílii půjde přes WhatsApp poslat platbu obchodníkům. Brazilská centrální banka dala zelenou funkci, která umožňuje nakupujícím procházet produkty, přidávat je do košíku a provádět platby kartou z chatu WhatsApp.
Bank of Scotland zavádí individuální limity výdajů na hazardní hry. Tato funkce umožňuje zákazníkům, kteří používají mobilní aplikaci banky, nastavit měsíční limit pro hazardní hry na debetní kartě v libovolné výši, a to při utrácení online, osobně nebo po telefonu.