Žebříčku nejhodnotnějších společností světa dominují americké firmy, na špičce se drží technologický sektor. Číslo jedna je společnost Apple s tržní kapitalizací téměř 830 miliard amerických dolarů. Následuje vlastník Googlu Alphabet s hodnotou oceněnou akciovým trhem na 648,5 miliard USD, dále Microsoft s kapitalizací 567,6 mld. USD a Facebook na hodnotě 493,5 mld. USD.
Cena společností obchodovaných na burzách je dána vývojem jejich akcií. V tomto smyslu je zřejmé, že největší světové firmy od začátku roku výrazně posílily. Na špičce dynamiky je čínský vyhledávač Alibaba, jehož akcie na burze získaly od začátku roku 81,6 %. Naopak největší ztráty mezi největšími světovými společnosti zaznamenala General Electric (-20,5 %), Exxon Mobil (-14,2 %) a IBM (-14,1 %). Ještě před deseti lety byl přitom Exxon Mobil nejhodnotnější firmou světa s tržní kapitalizací 447 mld. dolarů, hodnota se silně za posledních deset let propadla i u General Electric (381 mld. dolarů v roce 2007). Většina tzv. amerických large-caps od začátku roku posílila a táhne akciový index S&P500 nahoru (+10,5 % od začátku roku).
To, že hodnota společnosti nemusí vždy korelovat s její momentální schopností vytvářet zisky, demonstruje následující tabulka nejziskovějších společností světa. Nenajdeme v ní například Facebook, jehož tržní kapitalizace šplhá k 500 miliardám dolarů, ale ziskem se do první padesátky nedostal. Pro tržní hodnotu firmy je tak důležitější spíše budoucnost a výnosový potenciál, než momentální výkon. Facebook totiž dynamicky roste, za první pololetí letošního roku vykázal čistý zisk 6,95 mld. USD, tedy o 73 % více než ve stejném období loni.
Stejně tak je zajímavý pohled na hodnotu samotné značky, tzv. brandu. Čím silnější brand, tím lepší schopnost firmy prodat na trhu své zboží a služby a tím vyšší může být i zisková marže. Žebříčku hodnoty značky opět vévodí Apple – podle magazínu Forbes má značka Apple hodnotu 170 miliard dolarů a podílí se tak významně na celkové hodnotě společnosti. Mimo jiné jí umožňuje vytvářet velký zisk při relativně nízké úrovni tržeb. Apple vykázal za posledních 9 měsíců končících 30. června 2017 čistý zisk 38 miliard dolarů při tržbách 177 miliard dolarů, tedy jeho zisková marže přesahuje 20 %. Naopak IBM, jehož celková hodnota i hodnota jeho značky klesá, generuje ziskovou marži jen 11 %, navíc při rok od roku klesajících tržbách (80 mld. USD).