Search
Close this search box.

Úspěch na mosteckém autodromu

The Most Classic 2022

V sobotu 8. října se na mosteckém autodromu konalo přitažlivé zavírání sezony klasických automobilů. V rámci akce The Most Classic se konal šampionát Histo Cup, ale také setkání fanoušků starých motorů. Portu Gallery nesmělo chybět.

Propojit rakouský šampionát Histo Cup s nově vznikající akcí The Most Classic jsme ocenili – závodní stroje celý víkend burácely na okruhu a do toho se v areálu polygonu sešlo celkem 130 klasických automobilů a více než desítka starých formulí. Účastníci akce The Most Classic si mohli užít rychlé závody klasických automobilů ze 60. až 80. let (včetně modernějších strojů) a zároveň se mohli projet po velkém okruhu, užít si soutěž pravidelnosti na připravené dráze polygonu, poslechnout si zajímavé přednášky a konečně – užít si sobotu s podobně naladěnými lidmi přímo v dobře vybaveném areálu autodromu.

The Most Classic 2022

Za Portu Gallery jsme vyslali celkem tři automobily, které se ukázaly jako vhodná volba. Prvním byl již upsaný Mercedes-Benz 220 SEb, který okouzlil účastníky i návštěvníky z řad širší veřejnosti svou nezaměnitelnou elegancí. Druhým byl nový přírůstek do sbírky, Triumph TR2 Sports z 50. let, který teprve budeme upisovat. Zkusíme vás navnadit jen lehce: je to velmi původní závodní stroj, který už dvakrát absolvoval slavný závod Mille Miglia v Itálii a všechny uchvátil nejen v rámci dynamické prezentace na okruhu, ale i výrazným zvukem svého dvoulitrového motoru.

The Most Classic 2022

The Most Classic 2022

Jako třetí jsme zvolili naší Alfu Romeo 1900 C Sprint s karoserií od studia Pinin Farina, s níž jsme měli ambice ve vyhlášené soutěži elegance. I ona během dne předvedla, že je v perfektní kondici – ostatně nedávno dostala zasloužený servis, takže nebylo nutné o jejích schopnostech pochybovat. Při jízdě na okruhu předváděla svou sílu čtyřválce 1,9 litru o výkonu 90 koní, při popojíždění mezi řadami klasických automobilů zase svou jedinečnou eleganci.

The Most Classic 2022

The Most Classic 2022

Během dne se konala celá řada různých přednášek – mluvilo se o účasti domácího týmu pod vedením Michala Froňka na Le Mans Classic 2022 s jedinečným vozem Aero Minor, Markéta Profeldová zase připomínala závod Zbraslav-Jíloviště, který se každoročně koná na začátku října ve Zbraslavi u Prahy. Radek Pokorný za Engine Group zase představil některé jedinečné automobily a náš zástupce, František Vahala, vyprávěl o slavném zmíněném závodě Mille Miglia. Blok přednášek považujeme za důležitý a zajímavý způsob, jak širší veřejnosti představit některé důležité koncepty a mechanismy scény klasických automobilů, samozřejmě vždy se zaměřením na to, že tato sféra musí člověka především bavit.

Celkové vysoké účasti jistě pomohlo příjemné podzimní počasí, které nás provázelo celý den. Spojení se závody Histo Cup byly chytrým nápadem a na akci nakonec dorazilo přes 130 klasických automobilů, z nichž většina se byla projet i na velkém okruhu.

Zhruba v pět hodin odpoledne došlo na vyhlášení soutěže elegance, tedy disciplíny, na kterou jsme si brousili zuby se zmíněnou Alfou Romeo. V porotě zasedali designér Michal Froněk, automobilový designér Boris Kovalík a organizátor TMC a designér Radek Laube.

Nyní vám můžeme s radostí oznámit, že se nám za Portu Gallery podařilo nemalé konkurenci zajímavých automobilů v soutěži zvítězit! Alfa Romeo 1900 C Sprint z roku 1953 svou jedinečnou elegancí italského sportovního poválečného kupé, svým skvělým stavem a konečně raritností (celkem vzniklo jen 101 kusů v letech 1952 a 1953) překonala i další krásné vozy. Zmíníme, že do našeho užšího výběru se dostalo například Lamborghini Diablo ze sbírek Engine (ač to není typický adept v soutěži elegance), krásná Tatra 87 nebo klasický Mercedes-Benz 190 SL.

The Most Classic 2022

Úspěšný den zakončil původně neplánovaný přelet tří historických letounů Zlín a taktéž výborné domácí klobásy od baviče Petra Čtvrtníčka, který je velkým fanouškem klasických vozidel a podobné akce objíždí se svým upraveným Citroenem Mehari. To vše jen doplňovalo celkově báječnou atmosféru závodů, ale i cruisujících klasických automobilů a korzujících nadšenců, kteří často dorazili i s těmi nejmenšími. Tohle se organizaci skutečně povedlo!

The Most Classic 2022

The Most Classic 2022

„Jsem moc rád, že se nám podařilo vybrat dostatečně přitažlivou sestavu automobilů a dokonce jsme získali prestižní ocenění. Po dnech otevřených dveří přímo u nás v garáži v Litoměřicích se nám opět podařilo oslovit s konceptem Portu Gallery širší nadšeneckou veřejnost, ale za ještě důležitější považuji fakt, že jsme naše plány představili důležitým lidem v domácí scéně,“ vysvětluje František Vahala, kurátor sbírky klasických automobilů Portu Gallery, a doplňuje: „The Most Classic jsme se rozhodli podpořit, protože v této akci vidíme velký potenciál, což naznačil už tento nultý ročník. Doufám, že se sem příští rok opět vrátíme a posuneme povědomí o Portu Gallery na další úroveň.“


__________________

Foto: Ondřej Kroutil

Nejnovější články

Vaše peníze mají na víc

Budujte své bohatství s Portu. Volnou hotovost zhodnocujte s úrokem 4,1 % ročně a k tomu investujte dlouhodobě do portfolií ušitých vám na míru.

Doporučujeme

cryptocurrencies

#2 – Bitcoin za 145 tisíc

Vítejte u druhého newsletteru ze světa Portu Crypto. Sektor kryptoměn nikdy nespí a my vám zasíláme

znamky

Vzácné známky trhají aukční rekordy i v roce 2024!

Většina lidí je toho názoru, že sbírání známek je mrtvé. Jenže tento názor přetrvává již déle než 100 let! Jenže po více než 180 letech od vydání první známky je sbírání stále velmi živé, o čemž svědčí téměř vyprodané aukce po celém světě a rekordní ceny, které vzácné známky dosahují.

Investice do whisky

Skotská whisky na vzestupu

Whisky je tou nejvíc prosperující alternativní investicí roku 2019. Za pouhých 12 měsíců se její celková hodnota zvedla

#22 – Bitcoin na all time high

Vítejte u dalšího vydání Portu Crypto newsletteru, ve kterém se podíváme na ty nejzajímavější události ze světa kryptoměn