Historicky vůbec prvním investičním úpisem na Portu Gallery byl raritní veterán Nash Healey Roadster z roku 1952. Vůz unikátní pro svou historii i vzácnost. Vůbec první poválečný americký sportovní automobil, kterých bylo vyrobeno na celém světě jen 150 a dle odhadů se jich do současnosti dochovala necelá padesátka. Cílová upisovací částka 2 800 000 Kč a úpis měl skončit nejdéle v pondělí 30. 9. Ale už v pátek 27. 9. ráno bylo jasno, že dnes bude den D, že dnes bude upsáno. A po odpoledním přepočtu se tak také stalo. Čtyři dny před oficiálním koncem úpisu. Páteční odpoledne trochu svádělo k tomu, abychom šli slavit. Symbolicky jsme si přiťukli a pustili se do analýz a příprav dalšího úpisu, který odstartoval hned v úterý 1. 10.
Cekem se prvního úpisu zúčastnilo 181 investorů, kteří poslali dohromady 209 vkladů. Ani jedno z příjmení investorů nezačínalo na písmena I, O, Q, X, Y. Takže pokud někoho s takovým příjmením znáte, doporučte mu, ať se zapojí do dalšího investičního úpisu.
Nejčastěji lidé investovali částku 10 000 Kč. Průměrná výše investice byla 15 470 Kč a průměrný vklad 10 369 Kč. Šest klientů vložilo 100 Kč, což byl i nejnižší zaznamenaný vklad.
Naopak tři nejvyšší vklady:
- 670 000 Kč
- 300 000 Kč
- 100 000 Kč
Pouze tři investoři poslali částku, která nebyla dělitelná 100 a jeden klient dokonce investoval částku, která nebyla dělitelná korunou. Většina provedla pouze jeden vklad. Osm klientů poslalo dva vklady, pět klientů tři a dva klienti provedli dokonce vklady čtyři.
První úpis na Portu Gallery je tedy úspěšně za námi. Ale sotva pár dní poté odstartoval druhý. Je to opět historický automobil a tentokrát jde o jeden z nejikoničtějších modelů, Porsche 911 v úprávě R-Gruppe z roku 1974. Jedná se o automobil, který v duchu kultu R-Gruppe použil továrně povolené modifikace, aby snížil celkovou hmotnost, zvýšil maximální výkon, ale třeba i lépe seděl v zatáčkách. Konkrétně tento kousek, přestavěný mezi lety 2012-13, je v České republice velmi ojedinělý a my věříme, že má bohatou budoucnost ještě před sebou.