Search
Close this search box.

R-Gruppe: Když si dovolíte upravit německou dokonalost

Němci jsou odjakživa proslulí svým precizním smyslem pro detail, který se jasně zhmotňuje v jejich automobilech. Ať už koukáte po rodinném Volkswagenu, říznějším BMW nebo luxusním Mercedesu, vždy se od německých aut dá očekávat kvalita, kterou horkokrevný Ital i přes krásný design nemůže zaručit. Budeme-li se bavit o sportovních vozech, standard německé kvality bezesporu určuje automobilka Porsche. Naprosto legendární model pak nese označení 911 a vyrábí se již více než 50 let.

Vozy od Porsche jsou považovány za skvěle vyladěné, bez potřeby jakýchkoliv úprav. Když už se s nimi něco dělá, mělo by podle puritánů jít o přestavbu na závodní speciál, opravdu málokdo si pak troufne upravovat takzvané „long hoody“, tedy modely s delší kapotou, vyrobené před rokem 1974. Když Cris Huergas v roce 1999 zakládal R Gruppe, pojmenovanou podle vzácného Porsche 911 R z roku 1967, byl jiného názoru. Měl pocit, že mezi milovníky vozů Porsche chybí klub, který by se věnoval sportovním úpravám starých 911 tak, jak to dělal on. Od té doby členy této skupiny spojuje láska ke smysluplným úpravám modelu 911 za účelem optimalizace požitku z jízdy. Milovníků modifikovaných 911 je však přece jenom víc než 300, což je pevně daný limit počtu členů R Gruppe. Ten naznačuje, že tahle grupa nebude jen o hezkých veteránech.

 

Nejdřív přátelé, potom auta

Když se sejdou členové R Gruppe, netráví čas leštěním svých výstavních aut a povídáním si o tom, čí Porsche má méně najeto. O to tu nejde. Členové se na pravidelných srazech baví o životě, předávají si zkušenosti a rady, a potom se posadí do svých long hoodů a odjedou je provětrat na okruh. Už na prvním srazu klubu v Kalifornii se místo očekávaných třiceti sešlo téměř sto vozů. Sraz byl asi docela úspěšný, když je hotel, ve kterém pobývali, požádal, zda by příště zkusili jet jinam. A tak není divu, že přestože jedinou oficiální podmínkou členství je vlastnictví 911 vyrobené před rokem 1974, skupina své členy pečlivě vybírá a ti, kteří se k ní přidají jen kvůli prestiži jména R Gruppe, rychle o své členství přijdou. V krajních případech bylo dokonce uděleno členství spřízněným duším, které nevlastnily Porsche z dob dlouhých kapot. Přestože centrum dění a místo konání většiny akcí klubu je v americké Kalifornii, členem se teoreticky může stát kdokoliv, pár jich je i v Evropě. R Gruppe prostě není o omezování jejích členů a slepém dodržování pravidel, se vstupem do ní nečekejte slávu a výstavy veteránů, čekejte 299 nových přátel a špinavý podvozek vašeho Porsche.

Za prvního člena R Gruppe neoznačuje Huergas sebe, nýbrz krále drsňáků, herce Steva McQueena. Ten miloval sportovní auta, ve filmech často sám řídil, Porsche 911S, které řídí v úvodu legendárního závodního snímku Le Mans, bylo dokonce z McQueenovy osobní sbírky. Přestože se herec vzniku klubu nedožil, McQueenův nekonformní přístup a láska k jízdě dokonale vystihují ducha R Gruppe, byl tak ideálním kandidátem na čestné číslo jedna.

 

Sportovní účel

Kapacita R Gruppe je sice omezená, auto v jejím duchu si však může postavit každý. Konec konců, bez vlastní 911 se do klubu nedostanete. Kromě toho, že musí jít o long hood, nejsou na samotné úpravy vozů kladeny žádné konkrétní nároky. Auta musí být postavena ke sportovní jízdě, častou inspirací je příručka k úpravě vozů pro sportovní účely, kterou v roce 1968 vydalo samo Porsche. Ale v první řadě se musí v upravené 911 odrážet osobnost jejího majitele, který by měl do úprav dle svých představ vložit maximum úsilí a své auto by měl znát do posledního šroubku. Potom možná dostane pozvánku na jeden ze srazů R Gruppe, kde se může rozhodnout o jeho přijetí do klubu.

Při nákupu Porsche od člena R Gruppe vás nečeká netknutý veterán, který stál posledních čtyřicet let v garáži. Místo toho dostanete auto vyladěné k maximálnímu požitku z jízdy, ve kterém předchozí majitel nechal kus své duše. A můžete si být jistí, že druhé takové nikdo na světě nemá.

 

Nejnovější články

Vaše peníze mají na víc

Budujte své bohatství s Portu. Volnou hotovost zhodnocujte s úrokem 4,1 % ročně a k tomu investujte dlouhodobě do portfolií ušitých vám na míru.

Doporučujeme

Portu Rychlovka - Díl 28

Portu Rychlovka – Díl 28

Minulý pátek jsme vám opět v jediném videu shrnuli aktuální dění na trzích, novinky na

portu-crypto

#9 – Leden v zeleném

Vítejte u dalšího vydání Portu Crypto newsletteru, ve kterém se podíváme na ty nejzajímavější události